جزیره زیبای هنگام

 


در این پست قصد دارم به معرفی یک مکان دیدنی شگفت انگیز دیگر در قشم بپردازم. جزیره زیبای هنگام.

جزیره هنگام یکی از زیباترین و دیدنی ترین جزایر موجود در آبهای خلیج فارس است که در 2 کیلومتری قشم،  یا در فاصله 29 مایل دریایی از قشم قرار دارد. لذا با اینکه خود جزیره ای مستقل است اما به دلیل نزدیکی، جز دیدنی های قشم محسوب میشود.

این جزیره کوچک با مساحت حدود 50 کیلومتر مربع در جنوب شرقی جزیره قشم واقع شده است. جزیره هنگام متشکل از 3 روستای هنگام جدید، هنگام قدیم و روستای غیل می باشد. روستای غیل در یک گودی بین هنگام قدیم و جدید واقع شده است که این گودی سبب جمع شدن آب فراوان در این روستا شده است و سبب تسمیه غیل شده است. امروزه روستای هنگام قدیم جمعیت بیشتر خود را از دست داده است و به شلوغی هنگام جدید نیست. روستای هنگام جدید دارای امکاناتی نظیر مدرسه، اداره پست، پاسگاه نظامی، تاسیسات اسکله، کارخانه تبدیل آب شور به شیرین و. است. روستای هنگام جدید زیبایی بی نظیری دارد که یکی از آنها برخورداری از ساحل شنی منحصربفرد و زیبایی است که سبب تسهیل پهلوگیری قایق ها شده است.

جاذبه های دیدنی و گردشگری جزیره هنگام

افسانه سنگ مادر و دختر

بومیان این منطقه عقیده دارند که در زمان های دور عده ای جنگجو به این جزیره حمله کرده و سوار بر اسب با حمله به اهالی به کشت و کشتار و غارت پرداختند. در میان مردم، مادر و دختری بودند که از این حمله بسیار ترسیده بودند و فرار می کردند ولی نا امید از اینکه سمتی آب و سمتی کاروان جنگجویان منتظرشان است، که از خداوند طلب نجات می کنند و ناگهان معجزه ای رخ می دهد که این مادر و دختر به سنگ تبدیل می شوند. بومیان عقیده دارند که تنها افراد چشم و دل پاک قادر به دیدن این تندیس مادر و دختر و تشخیص آن از باقی سنگ ها می باشند.

خاک قرمز جزیره هنگام

در این جزیره کوههای بزرگ قرمز رنگی را می بینید که از خاک قرمز رنگ گلک به  وجود آمده اند. این خاک بی نهایت زیباست و می تواند ساعت ها شما را خیره کند. از این خاک در ساخت سنگ های زینتی استفاده میشود.

اما با سفر به این جزیره زیبا متوجه خواهید شد که خاک تنها قهوه ای نیست و می تواند مانند یک جعبه مداد رنگی دارای رنگ های مختلفی باشد.

 

 

نکته عجیب دیگر در اینجا وجود نوعی خاک قرمز رنگ بنام سوراغ است که خوراکی است و جنوبیها بعنوان ادویه در غذاهایشان استفاده می کنند!

ساحل نقره ای

در سواحل جزیره هنگام ذراتی از کانی براق در لابلای ماسه ها وجود دارد که سبب درخشش این منطقه شده است. البته باید بگویم که طبق دسته گل هایی که مسافران قبلی به  آب داده اند و هر یک قسمتی از این خاک را برده اند، در حال حاضر امکان تردد و ورود به این سواحل ممنوع است و تنها با قایق می توان از کنار آن رد شد و و از دور نظاره گر این زیبایی بود.

وجود آب شفاف و دخشان

 

در ایام خاصی از سال، شب هنگام درخشش بی نظیری در آب دیده می شود که به دلیل وجود فینوپلانکنتون های دریای است که این موجودات ریز دریایی از خود نور ساطع کرده و باعث درخشش اطراف و ساحل می شوند.

حیات وحش و گونه های جانوری منحصربفرد و زیبای جزیره هنگام

آکواریوم طبیعی خلیج فارس


وجود مرجان های دریایی باعث تصفیه آب خلیج فارس در این منطقه و شفافیت منحصر بفرد آب شده است که همین موضوع سبب می شود بدون نیاز به چشم مسلح بتوان از سطح آب نظاره گر شنای انواع ماهیان زیبا و رنگارنگ بود. همین موضوع سبب شده است که به این منطقه آکواریوم طبیعی خلیج فارس بگویند.

لاک پشت پوزه عقابی

در جزیره هنگام در بازه زمانی اسفند تا اردیبهشت می توان به مشاهده لاک پشت پوزه عقابی رفت که زمان تخم گذاری آنهاست. این گونه لاک پشت ها در معرض انقراض قرار دارند.

دلفین های جزیره هنگام

 

از اواسط پاییز تا اواسط اردیبهشت می توان دلفین ها را در این جزیره مشاهده کرد. دلفین این حیوان باهوش و بازیگوش با آمدنش به هرمز رقص و نمایش بی نظیری را به نمایش می گذارد. دیدن دسته های دلفین با هم می تواند تجربه بی نظیری را در این جزیره برایتان رقم بزند.

گونه های بی نظیر فراوان دیگری در این جزیره نظیر جبیر، خاردم مصری و. به چشم می خورد که پرداختن به تک تک آنها در یک پست نمی گنجد.

حتما در سفر به قشم از جزیره زیبای هنگام دیدن کنید و از دیدن اینهمه زیبایی خودتان را بی نصیب نکنید.

 


سفر به قشم جزیره ,هنگام ,روستای ,وجود ,نظیری ,منطقه ,جزیره هنگام ,روستای هنگام ,خلیج فارس ,جزیره زیبای ,هنگام جدید ,جزیره زیبای هنگام منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ایمپلنت دندان تدریس خصوصی زبان پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان مجری و فروشنده قفسه بندي فروشگاهي، انباري،سوپري «سفارش آنل زندگی یک دانشجوی پزشکی Product آموزش تابلو برق صنعتی تور های لحظه آخریپ